söndag 28 juni 2009

Ganska slött

Nu får jag ta och skärpa mig! Vad är meningen med en blogg när man inte skriver i den? Liten uppdatering sedan sist. Var inte på någon offentlig stickning, däremot möte med gänget på puben den 17/7, lika kul som vanligt, småprat och någorlunda koncentrerat arbete. Arbetet med den svarta tröjan fortgår i något seg takt, klar med bakstycket. Håller på med en sjal i lilaglittrig mohair också, fontängaller. Har för övrigt köpt sommarkort (Skånetrafiken), åkte till Lund med syrran (HKF, med konstbloggen). Inga bilder, boleron blev fin så jag måste lägga ut en bild på den, ska bara ta en som blir bra. Tyvärr så kan jag bli rätt petig med sånt, har en del perfektionistiska drag.
Tips! Big Bang Theory på 5:an, rolig serie om ett gäng nördar, smartare humor än genomsnittet, charmiga karaktärer och så har de snygga kläder (t-shirts med coola tryck och diverse sköna tröjor). Precis som med Fraiser så är det kul att fatta alla referenser som kräver lite mer än vanlig allmänbildning och det bästa är att man inte alltid kan räkna ut repliker och händelser i förväg som med många andra serier.

2 kommentarer:

  1. Men åhh, min kommentar försvann. Skriver detta som ett test innan jag skriver om den...

    SvaraRadera
  2. Nu gick det. Man får tydligen inte lägga in för mycket kommentarer för då testas man genom att verifiera ett ord i knölig stil först... Suck! Det jag försökte skriva innan var att: jag diggar din smak, Sus! Jag gillar också Fraiser coh Big Bang Theory. Skönt med lite intellektuellare humor än genomsnittet på det som trycks ut i TV:n... Bra smak, kussen!

    SvaraRadera