lördag 9 maj 2009

Pingviner

Jag gillar pingviner och efter att vi sett på "Happy feet" (gullig pingvinfilm) bad HKF (min syster) mig att virka en pingvin till henne. Det blev inte en pingvin, det blev två, en vuxen och en bebis. Okej, de blev klara innan påsk men jag är lat och har inte lagt ut bilden förrän nu, jag skäms.


Den stora pingvinen heter Ramon efter den kaxige pingvinen i "Happy Feet", jag kommer inte ihåg om bebisen fick något namn, kanske Pinga efter Pingus lillasyster. Ingen av dem är virkad efter något mönster, jag fick en teckning av mästertecknaren men den blev inte likadan. På bilden var pingvinen mer som en boll, det blev inte riktigt så men jag tycker att han blev jättefin ändå. Bebisen blev en liten bonus, den virkade jag medan jag klurade på hur jag skulle göra Ramons näbb och fötter.

1 kommentar:

  1. Hon heter Pinga och hon är så söt!!! Kawaii! (ramon är också väldigt söt, tyvärr är de nerpackade i en låda...)

    SvaraRadera