fredag 29 maj 2009

Spindelväv

Till att börja med vill jag gratulera L som fyller 25 idag. Massor med kramar till dig!
Sen en liten uppdatering av senaste tidens händelser. Stickpub i onsdags, innan dess lite garninköp, behövde mer ekologiskt bomullsgarn, men det blev lite spindelvävstunnt mohair också. På stickpuben lika kul som vanligt, växlar mellan småprat och full fokus på arbetet. Nej, jag drack inget den här gången heller, om man inte räknar kaffe. Är inte nykterist men vill vara skärpt när jag stickar/virkar, precis som när jag skriver. Ett glas öl eller vin skadar inte, men har bara inte känt för det de senaste gångerna, sen har de otroligt gott kaffe på puben och det spelar väl också in. Har börjat sticka en bolero av det tunna garnet, det är grått så jag hoppas på en spindelvävseffekt, eller något som ser lite dammigt ut. Den här gången blir det min egen design, fast spetsmönstret har jag hämtat från en bok. Blir det bra kanske jag lägger ut en beskrivning i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar